Mediátor Tanácsadó - Termékek, ajánlatok, hírek

Hírek

Párbeszéd a mediáció okán

2011.03.30.

 

Sándor Piroska

A márcus 26-i Nyílt Napunkon bárki szabadon felteheti a kérdéseit a mediáció módszeréről.

 

Gabor Keller én itt tenném fel: van-e országos statisztika mediációs eredményekben?

Sándor Piroska Nincs hivatalos statisztika, hiszen a mediációban titoktartás van, nem adhatunk ki semmilyen információt. Csak arról lehet statisztika, a Minisztériumban, - ahol adatszolgáltatási kötelezettségünk van, - hogy hány mediációt csináltunk. Az eredményéről nem. Az is eredmény, amikor válás lesz a mediációból. Nem lehet és kell minden kapcsolatot megmenteni.

Gabor Keller ‎...elgondolkodtató: milyen adat az, amit nem használnak fel az "ügy" érdekében?...akkor mi a francnak gyűjtik?...csupán azért, hogy legyen miről titkot tartani?...kezcsókulom!!!!

Sándor Piroska A mediáció Magyarországon még gyerekcipőben jár. Mi szeretünk betartani, csakazértis győzni, eltiporni. Megegyezni? Kompromisszumot kötni? a másik fél nézőpontját megérteni, figyelembe venni? Amerikában már az iskolában tanítják. Megjegyzem, mégis ott van a legtöbb lövöldözéses iskolai bűntény, de ez már egy másik terület.

Nagy Zsóka a munkája során szerzett tapasztalatai alapján 35-40 %-ra teszi a menthető kapcsolatok arányát, ha párkapcsolati mediációt vesznek igénybe.

 

Gabor Keller Na és mi van a"maradék" 60-65%-kal? Megy a "levesbe?

Sándor Piroska Szeretjük eldobni azt, amit meguntunk, vagy elromlott. Ma a fogyasztói társadalomban nem javíttatunk cipőt, ruhát, háztartási gépet. Kidobjuk, és újat veszünk. Macerás javíttatni, és javítani. Szervízbe vinni-hozni, drága, messze van,...stb. A kapcsolatainkon sem szeretünk dolgozni, azt hisszük magától működik. És ha nem, ha elromlik, kidobjuk, és újat keresünk.

Gabor Keller

a "szeretjük eldobni"...kezdetű bekezdés a fogyasztói társadalom tudatos befolyásolása, hiszen már nem nem (lehet) cél az életen át tartó fogyasztási cikk>>garancia, mert akkor miből gazdagodhatnának az amúgy is gazdag multi(?)>>>a média reklámok pszichikai értékét nem is sejtjük, holott ez rendkívül alattomosan ki van dolgozva, hogy amikor "fogyasztunk" beugrik agyunk egyik fiókjából a vásárlási motiváció. Más dimenzióban: mit sugallnak a médiák a társadalom "alap-sejtjeiről"?>>>szétesőben van, nem trendi, inkább ami trendi, az a szinglisség és egyéb torzított vállfajai...stb.

 

 

Sándor Piroska A maradék 60-65% lesz a válás. Ez azokra az esetekre vonatkozik, akiknél probléma van, és mediációt vesznek igénybe.

Gabor Keller na és az ún. "mediációs berkekben" megfogalmazódott e már, hogy mi az előirányzott célállapot?...sőt mi több, annak indikátorai?

Sándor Piroska Nincs ilyen cél. Nekünk nem célunk egy rossz házasságot összetartani, ami testet-lelket, gyereket nyomoríthat. Ilyenkor a tisztánlátás, és a döntéshozás elősegítése a cél. Végigkísérni a feleket a válás folyamatán.

Sándor Piroska Sok múlik a két félen. Mennyit hajlandók "dolgozni" a problémákon, vagy inkább kidobják a kapcsolatot, és újat kezdenek. Ahol persze egy idő után ugyanúgy jönnek a konfliktusok.

Gabor Keller pedzegetem: tehát ún."szoftveresen=puhán" átvezetni az érintett feleket a krízisen, ugyi?

Gabor Keller bátorkodom új fogalmat alkotni: a mediáció nem más, mint "királyvíz" a párkapcsolati krízisek oldására...

Sándor Piroska Ez nem annyira szoftveres. Fájdalmas, kemény szembenézés önmagunkkal, a társunkkal, a gyerekünkkel. Nem sokan hajlandóak rá. Mindig könnyebb kivetíteni a problémákat a másikra, másokra. Akiknek viszont sikerül, egy magasabb szinten, más minőségben élik tovább a kapcsolatukat. Nagy Zsóka mondja: nem felmelegítjük, hanem megváltoztatjuk. Úgy, hogy jobb legyen mindkét félnek.

Sándor Piroska Ha jól tudom (bocs, de kémiából egyszer bukásra álltam, szegény Eszti néninél) a királyvíz valami katalizátorféleség? Valamiből valamit alkot?

Gabor Keller tudom, ill.tisztában vagyok ezzel. hogy nem lehet tézisekkel elintézni az ember életének talán egyik legbonyolultabb részét: a párkapcsolatot>>>amit viszont hiszek és vallok - szilárd meggyőződésből - amit kisugárzunk a környezetünkre, pontosan olyan személyeket vonzunk magunkhoz....s ha ebben sem akarunk csalódni ,akkor saját magunkat kellene megváltoztatni, melynek egyetlen recept nélküli gyógyszere, a gondolkodásmódunk megváltoztatása

Gabor Keller elvben, s nem kémikus szemmel a királyvíz képes oldani az oldhatatlant

Sándor Piroska Nem vagyunk varázslók, nekünk sem sikerül minden. Egy mediációban sokan vagyunk, nemcsak az a két fél, aki eljön. Vannak "mögöttes" személyek. Anyósok, apósok, szülők, szeretők.

Gabor Keller ezek szerint a mögöttes személyek jelentőségét háttérbe kell szorítani?

 

Sándor Piroska A mögöttes személyeknek nagy jelentősége van, sokat segítik és rontják a kapcsolatokat.

 

Gabor Keller akkor nem előnyösebb őket is bevonni a beszélgetés egy-egy szakaszába?

 

Sándor Piroska De, ez a legjobb megoldás, hogy segítőként bevonjuk őket.

 

 

Ágnes Balogh Salétromsav és kénsav valamilyen arányú elegye. Ez egy jó beszélgetés volt

 

Gabor Keller ‎@Ágnes: 65%salétromsav+35%sósav elegy...

 

 

Kapcsolódj bele Te is ebbe a beszélgetésbe itt és tedd fel kérdéseidet ill. írd el véleményedet, mit gondolsz erről?