MÉRLEG-ADÓ 2000 ADÓTANÁCSADÓ ÉS KÖNYVELŐIRODA KFT - Interjúk

Interjúk

Interjú Kiss Gáborral, a tatabányai Mérleg-Adó 2000 Adótanácsadó és Könyvelő Iroda Kft. ügyvezetőjével

2011. 10. 24.

 

A tatabányai Mérleg-Adó 2000 Adótanácsadó és Könyvelő Iroda Kft. nem csupán
városában, hanem országszerte szétszórt ügyfélkörrel rendelkezik. A sokszor az ország
másik felében élő ügyfelek az internet segítségével ismerik meg az irodát, és a
kapcsolattartás is a weben keresztül történik.


Kiss Gáborral, a cég ügyvezetőjével beszélgettünk.


Mióta foglalkozik könyveléssel?


1991-ben kezdtem egyéni vállalkozóként, de a Mérleg-Adó 2000 Adótanácsadó és
Könyvelő Iroda Kft.-t 2000-ben alapítottukkét fiammal és a feleségemmel. 2005
decembere óta vagyunk elérhetők az interneten is, akkor készült el a weboldalunk.


Mekkora figyelmet szentel az online hirdetéseknek?


Megtanultunk weblapot szerkeszteni, így magunk tudjuk frissíteni az oldalunkat, de a
honlapunk jelenlegi arculata egy másik cég munkája. Bőven megérte a befektetett pénzt
és energiát is: ügyfeleink legalább fele budapesti, kapcsolatunk mégis elő, eleven és
naprakész. Cégünk szlogenje, hogy mobil és online könyvelő iroda vagyunk. Van, akivel
sosem találkoztunk, a papírmunkát postán intézzük el és például a Skype-on keresztül
beszélgetünk. Nagy részük a weboldalunkon keresztül talált ránk.


Hogyan találnak a weblapjára, reklámokra költött talán?


Természetesen hirdetünk, például térképeken, telefonkönyvekben is, sőt a Cylex fizetett
hirdetését is igénybe vettük egy évre, mivel csak havi 3000 forintba került. Azonban
amikor volt szabadidőm, magam végeztem a keresőoptimalizálást: igyekszem a lehető
legtöbb könyveléssel foglalkozó oldalon jelen lenni, így a ?könyvelés, könyvelőiroda,
könyvelő? szavakra elsők vagyunk a keresőkben a tatabányai kereséseknél.


Akkor elég sok időt tölthet a webes jelenlétével.


Csak amikor ráérek. Vezetünk egy blogot is a könyvelés témában, illetve folyamatosan
figyeljük a konkurenciát, sőt még a külföldi könyvelőirodák weblapjait is, hátha jó ötletet
találunk. De a legtöbb konkurens egyszerűen nem fordít figyelmet a webes jelenlétre.


Ha ennyire megéri, akkor mégis mi az oka, hogy mások nem foglalkoznak az online
piaccal?


Ott kezdődik, hogy tudni kell, mire való az internet. Lehet, hogy a fiataloknak játék,
használják zeneletöltésre, szórakozásra, de van egy olyan oldala is, ahol megmutathatom
magam, jobban, mint akár egy papír alapú hirdetésben. Egy hatalmas információs bázis,
ahol viszont jól kell tudni keresni.
Aki előrébb kerül a keresőkben, azt találják meg, ehhez pedig jelen kell lenni a fontosabb
weblapokon. Például nálam csak a Cylex Silver Díja van kint, mert teljes értékű linket
kaptam a cégprofilomról, és így előrébb kerültem a találati listán. Az én Cylex-profilom
3-as Page Rank-értékű, a konkurenseké 0-s. A Google kereső szemében sokkal
értékesebb az én profilom és értékes az onnan kapott link is, ezáltal az én weboldalam is.


Hogyan tudják mérni a megjelenések hatékonyságát?


A webhosting szolgáltató évekre visszamenően biztosítja a statisztikákat, tudjuk, hogy ki,
honnan, hányszor, hány percig látogatott minket, ezt gyakran szoktuk elemezni, de persze
a Google Analytics is nagy segítség.


Az ügyfeleink ajánlásból vagy az internetes jelenlét miatt érkeznek, a Google-ből vagy a
Cylexből. 58 éves vagyok, de haladok a korral, mert látom, hogy a konkurencia így
lemarad: a felhasználók gyakran nincsenek tisztában a lehetőségeikkel, ahogyan a cégek
sem. Pedig a leghatékonyabb befektetés és a legolcsóbb reklám a weben is jelen lenni!

...
......